logo


Wenn Sie uns einmal unverbindlich kennenlernen wollen: Wir sind regelmäßig in Deutschland ´zu Vorträgen unterwegs. Vielleicht sind wir ja auch demnächst in Ihrer Nähe?

Donnerstag, 05.10.2012, Vancouver Association for Consumer Research

Prof. Dr. Peter Kenning
Wo: ACR 2012
Vortrag: Don’t Care about Service Recovery – Inertia Effects Buffer the Impact of Complaint Satisfaction

Donnerstag, 28.06.2012, Leipzig Graduate School of Management

Prof. Dr. Peter Kenning
Wo: CASiM Conference 2012
Wann: 11:10-13:00 Uhr
Vortrag: Drivers and Outcomes of Customer Trust

Freitag, 15.06.2012, Erasmus University, Rotterdam School Of Management

Prof. Dr. Peter Kenning, Isabella Kopton, Prof. Dr. Bruno Preilowski
Wo: 2012 NeuroPsychoEconomics Conference
Wann: 12:40 Uhr
Präsentation: Implementation intentions as self-regulation enhancer to overcome the seduction of impulsive buying

Prof. Dr. Peter Kenning, Inga Wobker
Wo: 2012 NeuroPsychoEconomics Conference
Wann: 17:10 Uhr
Präsentation: Don’t treat others better than me: drivers and outcomes of customer envy

Montag, 04.06.2012, Gmunden

Dr. René Riedl, Peter Mohr, Prof. Dr. Peter Kenning, Fred Davis, Hauke Heekeren
Wo: Gmunden Retreat on NeuroIS 2012
Wann: 14:30-16:00 Uhr
Präsentation: Trusting Humans and Avatars: An fMRI Study

Donnerstag, 24.05.2012, Lisbon

Inga Wobker, Tim Eberhardt, Prof. Dr. Peter Kenning
Wo: European Marketing Academy 2012
Präsentation: What are the negative outcomes of customer confusion for food retailers and how are the moderated by broader-scope trust?

Tim Eberhardt, Marc Linzmajer, Jun. Prof. Marco Hubert, Prof. Dr. Peter Kenning
Wo: European Marketing Academy 2012
Präsentation: The nature of price-thresholds: An fMRI study on price processing in the Brain

Marc Linzmajer, Jun. Prof. Marco Hubert, Dr. René Riedl, Prof. Dr. Peter Kenning
Wo: European Marketing Academy 2012
Präsentation: Where does Toulmin’s theory of argumentation reside in the brain? The neural mechanisms underlying trustworthiness in online-buying.

Linn Rampl, Inga Wobker, Prof. Dr. Peter Kenning
Wo: European Marketing Academy 2012
Präsentation: The art of marketing or marketing as art? Empirical evidence from the museum market.